RSS

ඊජිප්තු ශිෂ්ටාචාරය 6…………….. අමරණීයත්වය සහ මමි සැකසීම

26 Dec

පෙර ලිපිය මෙතනින් ගන්න.

ආදි මිසර වැසියා මරණින් මතු සිය ආත්මයේ අමරණීයත්වය ලබා ගැනීම උදෙසා විශාල අපේක්ෂා සම්භාරයක් සතුව සිටියා සේම ඔවුන්ගේ අනෙක් සුවිශේෂී කරුණ වන්නේ මෘත දේහයේ අමරණීයත්වයද ඔවුන් අපේක්ෂා කිරීමයි. මේ බව මැනවින් ගම්‍ය වන්නේ වසර දහස් ගණනකට ඈත යුගයේ සිටි ඔවුන්ගේ සිරුරු අද පවා බොහෝ දුරට සුරක්ෂිත තාවයෙන් යුතුව එලෙසින්ම හමු වීමයි. දැනට හෙළි වී ඇති සාධකයන්ට අනුව පෙනී යන්නේ, පැහැදිලි ලෙසම ඊජිප්තියානුවන්ගේ පරම ආගමික පරමාර්ථය වූයේ “ආත්මයේ අමරණීයත්වය ලබා ගැන්ම උදෙසා ශරීරය අමරණීයව, ජීවමාන ලෙසින්ම පැවතිය යුතුය” යන විශ්වාසය බව පුරාවිද්‍යාත්මක දත්ත අනුව ගම්‍ය වේ.

දුරු වර්ග කැවූ ලිනන් රෙදිවලින් ඔතනු ලැබූ සිරුර දීර්ඝ කාලයක් පුරා ආරක්ෂා කර ගැනීමට තවත් ක්‍රම ඔවුන් අනුගමනය කර තිබුණු බව සාධක සහිතව පෙන්වා දීමට තරම් අද්‍යතන පර්යේෂණ සාර්ථක වී ඇත. මෙහිදී ප්‍රධාන වශයෙන් අවධානය යොමු කළ යුත්තේ මෙලෙස ඔවුන් තම සිරුරු සුරක්ෂිත කිරීමට කටයුතු යොදා ඇත්තේ, මරණින් මතු දිවිය, එම ලෝකයේ පැවැත්ම පිළිබඳ තිබූ ඉමහත් බලාපොරොත්තු හේතුවෙන්ය යන කාරණය සම්බන්ධවයි. එසේම තව දුරටත් දක්වන්නේ නම්, පුරාණ මිසර වැසියා සිය මෙලොව ජීවිතය පවත්වා ගත්තේද තම පරලොව ජීවිතයේ චිරස්ථායී පැවැත්ම වෙනුවෙන්මය යන්න මෙතෙක් ලැබී ඇති පුරාණ ඊජිප්තු නශ්ටාවශේෂ සහ නන්විධ මූලාශ්‍රයන්ට  අනුව පෙනී යයි. ඔවුන්ගේ ආගම විසින් පෙන්වා දෙනු ලැබූ එම මුඛ්‍ය අභිශ්ටාර්ථය සපුරාගනු වස් භාවිත කරන ලද තාක්ෂණයේ අග්‍ර ඵලය ලෙස අදටත් නිරුපද්‍රිතව පවතින මමි හෙවත් සුරක්ෂිත කරන ලද මෘත දේහ හඳුනාගත හැකිය.

මියගිය පුද්ගලයෙකුගේ ශරීරයේ අනෙකුත් පද්ධති ඉවත් කර ඉන්ද්‍රයන් ආදියද ඉවත් කරන මුත්, හෘදය එලෙසින්ම තිබෙන්නට ඉඩ හරී. එමගින් මිසර වැසියා අදහස් කළේ “මළවුන්ගේ පොතේ” දැක්වෙන පරිදි ඔසිරිස් දෙවියන් ඉදිරියේ තරාදියක බහා හදවත කිරා බැලීමේ අවස්ථාව සඳහා හදවතේ ඇති අවශ්‍යතාවයයි. මෙය මීට පූර්වයේ ලිපියක විස්තර කරන ලදී. මිසර වැසියාගේ විශ්වාසයේ පරිදි, ශරීරාංග තුළින් ආත්මයේ අමරණීයත්වය ලබා දෙනුයේ එම පුද්ගලයා ජීවත්ව සිටින කල සිදු කරනු ලැබූ වැරදි, පවු, පැවසූ බොරු ආදිය හේතුවෙන් ඔහු සදාකාලික ජීවිතය කරා නොව අපාගත වීම කරා යොමු කරවන බැවිනි.

මමිය ඔතනු ලබන ලිනන් රෙදි පටි අතරට එම පුද්ගලයා විසින් භාවිත කරනු ලැබූ ආයුධ ආදී දේ සහ අවමංගල්‍ය භාණ්ඩ රැඳවීම විශේෂිත ලක්ෂණයකි. මින් අදහසු කෙරුණේ මරණින් මතු ඒවා භාවිතය සඳහා බලය ලබා දීමයි. නමුත් එය සිදු කරනු ලබන්නේ නැම්මක් සහිත ආයුධයකින් මමියේ මුඛය ස්පර්ශ කර කථනය ප්‍රකෘතිමත් කළ පසුවය. මේ අනුව ඔවුන්ගේ විශ්වාසයන්ට අනුව මරණින් මතුවද, ජීවත් වුණු කාලයේ සිදු කරනු ලැබූ සියලු ක්‍රියාකාරීත්වයන් සඳහා අවකාශය ලැබෙන්නේය යන විශ්වාසය මත කටයුතු කළ ආකාරය පෙනී යයි.

මීළඟ ලිපියෙන් ශරීරය, ආත්මය සහ සෙවනැල්ල පිළිබඳ සංකල්පය බලාපොරොත්තු වන්න.

 

5 responses to “ඊජිප්තු ශිෂ්ටාචාරය 6…………….. අමරණීයත්වය සහ මමි සැකසීම

  1. randika2

    December 27, 2011 at 4:52 am

    mama adayi me peththata ave.harima apuru lipiyak.dhigatama liyanna.mage suba pethum…..!!!!!!

     
  2. sasanka kodagoda

    March 25, 2013 at 9:40 am

    මමත් ලියන්නම් තරහ න නේද අක්කි …. ඔයාගේ දැනුමට ගරු කරනවා … තුතන් කහමන් රජතුමා ගැන ඒ සොහොන හොයා ගත්තු හොවර්ඩ් කාටර් ලියපු පොතක් තියෙනවා තුතන් කහමන්ගේ සොහොන් ගැබ කියලා සිංහල පරිවර්තනයක් බලන්න එක …. ගොඩක් ස්තුතියි … ඉතිහාසය කියන්නේ මගේ ආසම දේ …

     

ලිපිය ගැන ඔබේ අදහසට නිදහස......

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: